آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

دوباره زمزمه‌هایی از افزایش قیمت بنزین | آیا بنزین ۱۸ هزار تومانی می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۵۹۷۴۳
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
دوباره زمزمه‌هایی از افزایش قیمت بنزین | آیا بنزین ۱۸ هزار تومانی می‌شود؟
صحبت‌های ضد‌ونقیضی که از دولت و مجلس به گوش می‌رسد، دوباره این شائبه را به‌وجود می‌آورد که آیا بنزین قرار است افزایش قیمت داشته باشد یا نه؟

به گزارش شهرآرانیوز، صحبت‌های ضد‌ونقیضی که از دولت و مجلس به گوش می‌رسد، دوباره این شائبه را به‌وجود می‌آورد که آیا بنزین قرار است افزایش قیمت داشته باشد یا نه؟
با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تأکید دارد که افزایش نرخ بنزین اتفاق نمی‌افتد، ‌باز هم این نگرانی درباره افزایش قیمت بنزین و به‌تبع آن افزایش قیمت حمل‌ونقل که نیروی محرک بخش صنعت و سایر بخش‌هاست، پابرجاست.
در سال‌هایی که افزایش قیمت کالا‌های اساسی سیر صعودی داشته و تورم نرخ فراینده‌ای را تجربه می‌کند، دیگر فضایی برای افزایش قیمت این محصول باقی نمانده است.

جمع‌آوری کارت‌های سوخت به‌منزله کاهش سهمیه سوخت نیست

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است: شایعات افزایش قیمت بنزین به‌صورت کامل تکذیب می‌شود و چنین مطلبی تا این لحظه در دستورکار دولت و مجلس نیست.
شهباز حسن پور بیگلری، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌های پمپ بنزین، گفت: وزیر نفت روز گذشته در صحن علنی مجلس اعلام کرد که هیچ سهمیه سوختی کاهش پیدا نکرده و نمی‌کند و اگر بحث‌هایی بوده به این دلیل بوده که عده معدودی تخلفاتی داشتند.

وی ادامه داد: طبق گفته وزیر نفت، جایگاه‌داران مجاز نیستند که کارت‌های آزاد سوخت را جمع کنند و قرار شد این امر را با فوریت بررسی کنند و گزارش آن را به مجلس بدهند.


مجلس با گرانی مخفیانه بنزین مقابله می‌کند

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی، گفت: اگر تیم تصمیم‌گیرنده دولت بخواهد یواشکی تصمیمی بگیرد و قیمت بنزین را بالا ببرد و مجلس را ‌برابر عمل انجام‌شده قرار دهد، ‌به‌یقین مجلس با یک طرح سه‌فوریتی و ابزاری که در اختیار دارد، می‌تواند هم قیمت را به قبل برگرداند و هم برخوردی قاطع در این زمینه با دولت داشته باشد.

افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از افزایش ۹‌درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داده و گفته است: از ابتدای فرودین‌ماه تا ۱۹ فروردین‌ماه، به‌طور میانگین ۱۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف شده است که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال (یکم تا نوزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) با ثبت میانگین مصرف روزانه ۱۰۲ میلیون لیتر بنزین، ۹‌درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
نژاد‌علی با اشاره به ثبت رکورد بی‌سابقه مصرف سوخت در تاریخ توزیع فراورده کشور در روز ۲۹ اسفندماه با ثبت عدد ۱۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بیان کرد: توزیع بنزین در روز ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰) افزایش ۲۷‌درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، استمرار رو به رشد و نگران‌کننده مصرف بنزین در کشور، همچون روند سال‌های قبل است، درحالی‌که در سال گذشته مصرف بنزین در کشور رشد ۲۰‌درصدی را به ثبت رساند، امسال نیز مصرف بنزین نسبت به پارسال از رشد ۱۱درصدی حکایت داشته است، هر‌چند که بر اساس پیش‌بینی‌ها‌ قرار بود ‌رشد مصرف بنزین در کشور در محدوده بین ۷ تا ۱۰‌درصد باشد.
گفته می‌شود که به‌صورت میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که بیم آن می‌رود ادامه این روند، نتیجه‌ای به‌جز ناترازی در تأمین سوخت به‌دنبال نداشته باشد.

هزینه ۱۸ هزار تومانی در تولید یک لیتر بنزین

سعید مداح مروج، عضو هیئت‌مدیره و مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، می‌گوید: برای پالایش هر بشکه خوراک حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز است. به‌عبارتی، برای ساخت یک پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام حدود ۶ تا ۷ میلیارد دلار سرمایه نیاز خواهد بود و در شرایط فعلی، تولید هر لیتر بنزین ۱۸ هزار تومان هزینه در بردارد که این رقم برای هر لیتر نفت‌گاز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان است. البته برای تولید هر لیتر نفت کوره استاندارد (کم‌گوگرد) ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان نیاز است. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مدعی هستند با قیمت‌های کمتر امکان تولید وجود دارد، لذا امکانات مورد نیاز در اختیار برخی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->